Szybkie wdrożenie
SAP Business One pozawala na krótki czas prac wdrożeniowych dzięki metodyce zorientowanej na procesy biznesowe. Po ustaleniu reguł biznesowych wdrożenie następuje bardzo szybko. Wznowienie działalności w nowym środowisku możliwe jest zwykle już po kilku tygodniach.
Przewodnik wdrożenia ułatwia optymalizację procesu. Zawiera on wzorce, które można wykorzystać jako modele. Istnieje możliwość skonfigurowania wzorców, tak aby uwzględniały specyficzne wymagania organizacji.
Koncepcja metodyki opisuje kompletny proces wdrożenia. W przypadku wdrażania części funkcjonalności można pominąć pewne etapy.
W celu zapewnienia płynnego i efektywnego procesu wdrożenia użytkownicy powinni wykorzystywać wszystkie materiały pomocnicze dostarczone wraz z tą koncepcją metodyki dotyczące:
• inicjalizacji systemu
• konfiguracji kont Księgi Głównej
• migracji danych podstawowych i bilansów otwarcia.
W początkowym etapie wdrożenia zajmujemy się przede wszystkim opracowaniem wstępnego planu działań organizacyjnych. Aby uzyskać w tym względzie dużą efektywność pracy, wymagana jest bieżąca współpraca ze strony kadry zarządzającej klienta. Podczas owego kroku, wspólnie zajmujemy się m.in.:
Jeśli chodzi o systemy ERP wdrożenia, które Państwu proponujemy, bazują przede wszystkim na opracowaniu trzech kluczowych dokumentów: Planu Projektu, Karty uwzględniającej jego szczegółową definicję oraz stosownego Regulaminu zawierającego opis procedur zarządzania.
Analiza ze strony funkcjonalnej oraz biznesowej
Proces ten opiera się w największej mierze na właściwym zidentyfikowaniu i zinterpretowaniu oczekiwań klienta, w kwestii optymalnych rozwiązań, jakie należy wdrożyć, aby usprawnić efektywność pracy danego przedsiębiorstwa.
Rezultatami profesjonalnie wykonanej analizy poprzedzającej wdrożenie SAP B1 jest szczegółowy spis wymagań oraz lista uszeregowanych priorytetów wraz z rzetelnym harmonogramem planowanych do podjęcia działań. Dzięki wspomnianym czynnikom dalsza implementacja systemu przebiega o wiele wydajniej.
Model wdrożeniowy to koncepcja odnosząca się do docelowego sposobu działania wdrażanego systemu. Za jej pośrednictwem możliwe jest przejrzyste wyznaczenie zakresu planowanych do podjęcia prac w ramach projektu.
Podczas tego etapu, koncentrujemy się m.in. na:
Faza docelowego wdrażania systemu ERP obejmuje pełną konfigurację w oparciu o uprzednio opracowany i aprobowany przez klienta model wdrożeniowy. Podczas niniejszego kroku przygotowujemy poszczególne elementy składowe implementowanego rozwiązania, otrzymując jego prototyp.
Przebieg działań w ramach etapu realizacji przebiega w sposób następujący:
Ostatnia faza realizowana w ramach wdrożeń ERP. System uruchamiany jest produktywnie, natomiast pracownicy klienta wykorzystują go podczas codziennych obowiązków. Wsparcie powdrożeniowe na ogół funkcjonuje na tym etapie jeszcze przez około miesiąc, kontrolując przebieg i poprawność działania zaimplementowanego rozwiązania. Po upływie wspomnianego okresu podpisany zostaje protokół odbiorczy systemu, a samo wdrożenie uznaje się za zakończone.